Raporda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Matematik ve Fen Bilimleri Dersleri Öğretim Programları ile İlkokul ve Ortaokul Türkçe Öğretim Programlarında tanımlanan kavramsal marifetlerin ve alan hünerlerinin PISA matematik, fen okuryazarlığı ve okuma marifetleri yeterlik seviyeleri ile ilişkilendirilmesi ve sınıf seviyelerine nazaran dağılımları incelendi.
Raporun sunuşunda görüşlerine yer verilen Talim ve Terbiye Kurulu Lideri Prof. Dr. Cihad Demirli, programların başarılı biçimde uygulanması durumunda PISA okuryazarlık seviyelerinde ele alınan üst seviye maharetleri geliştirmede tesirli olabileceğine dikkat çekti.
Demirli, programların kademeli geçişinin tamamlanmasının akabinde gerçekleştirilecek PISA döngüsünde okuryazarlık seviyelerinde artış görüleceğinin değerlendirildiğini de aktardı.
İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Hatice Nur Kiraz Akkaş ise “Söz konusu öğretim programlarının kademeli olarak hayata geçirilmesinin tamamlanmasının akabinde, öğrencilerin eleştirel düşünme, sorun çözme ve analitik maharetler üzere üst seviye düşünme hünerlerini geliştirmede kıymetli ilerlemeler sağlanabileceği öngörülmektedir” tabirlerini kullandı.