CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, ikinci çeşit sonunda aldığı yüzde 48.44 oy oranı ile Erdoğan’ın gerisinde kalarak seçimi kaybetti. Seçimdeki başarısızlığının nedenleri ortasında reklam kampanyasının olduğu, parti içerisinde tartışılmaya devam ediyor.
GÖREVDEN ALINDILAR
Öyle ki Kılıçdaroğlu, Türk reklam tanıtım dünyasının parlak çocuğu olarak dala giren ve CHP ve Kemal Kılıçdaroğlu’nun seçim kampanyasının bir kısmını üstlenen Akan Abdula’yı ve PC Bağlantı VE Medya’yı yöneten Kazım Ali Kiremitçioğlu’nu 14 Mayıs gecesi vazifeden almıştı.
Abdula’nın, seçim kampanyasında reklam panoları ve afişlerdeki sloganların, seçim müziklerinin hazırlanması ve Kılıçdaroğlu’nun toplumsal medyasında yer alan görüntülerin düzenlenmesinde misyon aldığı ve bunun için 49 milyon ödeme yapıldığı yazılmıştı. Abdula reklamcı değil stratejist olduğunu açıklamıştı. Kiremitçioğlu’ndan açıklama gelmezken, ikinci tıp seçim kampanyasından el çektirilen ikilinin CHP’den aldığı 49 milyon TL tartışma yaratmıştı.
TARTIŞMA YARATAN “367 MİLYON” REKLAM BÜTÇESİ
Dahası seçim kampanyaları için 367 milyon TL bütçenin yansıların odağındaki Tuncay Özkan’a verildiği yazıldı. Gazeteci Bahar Feyzan, “Tuncay Bey’in denetim ettiği medya reklam bütçesi, 367 milyon TL reklam bütçesi nasıl harcandı? Parti genel merkezinde seçim günü Anka Haber Ajansı’na ne kadar para ödendi?” diye sordu.
“FACEBOOK’TA CHP’YE SIFIR, KILIÇDAROĞLU’NA ÇOK AZ BÜTÇE AYRILDI”
Fakat bu kadar paranın nereye gittiği merak konusu olmaya devam ediyor. Reklam bütçesinden Facebook’a harcanan paranın neredeyse yok denilecek kadar az olduğu ortaya çıktı:
Pazarlama ve Marka Stratejisti Burak Su’nun Twitter’dan yayınladığı araştırma bilgilerine nazaran CHP son 3 ayda Facebook reklamlarına hiç para harcamadı. Kılıçdaroğlu ismine ise yalnızca 2.1 milyon lira harcandı bu sayılar ise rakibinin epey gerisinde olması dikkat çekti.
Su, “Her şeyi kabul ettim anladım. Lakin şunu anlamadım. Eyy CHP! Sen niçin hiç Facebook ve Instagram kullanmadın? Bu nasıl olabilir?” dedi.
Facebook seçmen kitlesini, yaş aralığı yüksek, AKP propagandasına en açık bölümden oluşan vatandaşların oluşturduğu değerlendirmesi yapılıyorken CHP’nin Facebook’u bu kadar boş bırakması reaksiyon çekti.
MONTAJ GÖRÜNTÜ EN ÇOK FACEBOOK’TAN PAYLAŞILDI
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “PKK-Kılıçdaroğlu ilişkisi” diyerek mitinglerde izlettiği montaj görüntü da en çok Facebook üzerinden paylaşılmışı.
Burak Su’nun açıkladığı datalara nazaran Facebook’ta birinci 5 reklam verenin 4’ü Cumhur İttifakı, 1 tanesi Kılıçdaroğlu olarak ölçüldü. Birinci 4 reklam harcaması toplamı yaklaşık 14 Milyon TL iken yalnızca Kılıçdaroğlu 2.1 Milyon TL harcadı.
“Listenin altı da var. Tabuta sığmayanlar, Haydi lakin nereye? Ülküm Türkiye de burada yüz binlerce lirayı harcamışlar. Ancak ne için?” diyen Burak Su devamında şunları söyledi:
“Tabii ki CHP – HDP ve PKK propagandasına. Kılıçdaroğlu’nu küçük göstermeye ve Türkiye yüzyılına… Görsellerde göreceğiniz üzere Muharrem İnce’yi de kullanmaktan hiç çekinmemişler, Atatürk’ü de.”
İşte o paylaşımlar:
İLGİLİ HABER:
CHP’de bir hengame da onlar ortasında: Stratejistler-Reklamcılar: 49 milyonu ben almadım
Gazeteci Feyzan: “Tuncay Özkan partiyi avucunun içine almış”